Wyważanie i diagnoza koła wsparte zaawansowaną technologią.
Diagnostyczna wyważarka kół z cyfrowym testem drogowym rekomendowana serwisom ASO grupy VAG. Kompletna diagnostyka koła z pomiarem bicia promieniowego i bocznego dla całego koła, oraz osobno dla felgi i opony wykonywane w jednym biegu pomiarowym.
Po zamontowaniu koła na trzpieniu wyważarki, wszystkie czynności przygotowawcze wyważarka wykonuje automatycznie. Urządzenie bezdotykowo rozpoznaje parametry felgi (offset, średnicę, szerokość, ilość ramion felgi oraz typ felgi) i na podstawie rozpoznanych parametrów, wstępnie dobiera program wyważania.
Diagnostyka koła zawiera m.in. prognozę zużycia bieżnika, pozostały okres eksploatacji opony, wstępną ocenę ustawienia geometrii oraz wykrywanie niewidocznych dla ludzkiego oka uszkodzeń felgi i opony (drobne pęknięcia, rysy, wybrzuszenia, płaskie obszary).
Diagnostyka realizowana na podstawie analizy obrazu koła omiecionego promieniami z 3 laserowych modułów, rejestrowanego przez 5 kamer wysokiej rozdzielczości. Optyczny pomiar geometrii koła umożliwia identyfikowanie i rozwiązywanie problemów związanych z biciem promieniowym i bocznym oddzielnie dla felgi i opony oraz wykrycie najdrobniejszych niewidocznych dla ludzkiego oka defektów opony i felgi. Wykryte problemy z oponą i felgą prezentowane są za pomocą mapy kolorów nałożonej na interaktywną wizualizacje koła w 3D. Wyniki diagnozy prezentowane na dużym ekranie 21,5”.
Cyfrowy test drogowy
- RFV (Radial Force Vectoring) - wykrywanie wad kształtu i niejednorodności struktury opony, czyli trudnych do zidentyfikowania problemów z oponą, które mogą być przyczyną irytujących wibracji w naturalnych warunkach drogowych. Wyważarka wykrywa nierównomierny rozkład gęstości mieszanki opony na podstawie założenia, że najcięższe miejsca w oponie są zarazem miejscami twardszymi. Pomiar polega na porównaniu wektorów sił zmierzonych na wale wyważarki z wirtualnymi wektorami sił bicia promieniowego i bocznego, obliczonymi na podstawie optyczno-laserowego pomiaru geometri felgi oraz wykrytych deformacji ścianek bocznych i bieżnika opony. Technologia RFV umożliwia wykonanie wiarygodnego testu drogowego opony bez stosowania dodatkowej rolki. Wyważarka podaje np. przewidywaną wartość niewywagi w realnych warunkach drogowych z uwzględnieniem sprężystości opony przy prędkości 100 km/h. Technologia RFV posiada aprobatę koncernu General Motors.
Zaawansowana diagnostyka
- STA (Sidewall and Tread Analysis) - diagnoza nierównomiernego zużycia czoła opony i ścianek bocznych, wykrywanie drobnych pęknięć, rys, wybrzuszeń, płaskich obszarów.
- TPI (Tyre Pull Index) - optymalizację umiejscowienia danego koła na pojeździe w celu kompensacji klinowego zużycia opon.
- TDA (Tread Depth Analysis) - pomiar głębokości bieżnika
- TWOP (Tyre Wear-Out Prediction) - prognoza pozostałego okresu eksploatacji
- APC (Alignment Pre-Checking) - wstępna ocena ustawienia geometrii
- OptiLine - program optymalizacji umiejscowienia kół na pojeździe z uwzględnieniem wszystkich parametrów każdej z opon i kół (średnicy, szerokości, zużycia bieżnika, osiowości) w celu uzyskania najlepszych parametrów jezdnych (minimalizacji znoszenia pojazdu, drgań, kompensacji jednostronnego zużycia opon) i poprawy bezpieczeństwa (np. przyczepności podczas hamowania).
- Match-Mounting - kompensacja niewyrównoważenia opony i felgi za pomocą ułożenia opony na feldze. Wyważarka wykrywa geometryczne wady kształtu felgi oraz niewyważenie opony i sugeruje jak ustawić najwyższy punkt felgi i najcięższe miejsca opony po przeciwnych stronach koła.
Pełna automatyzacja
- Automatyczne wykrywanie felgi - bezdotykowy pomiar parametrów felgi: offsetu, średnicy, szerokości, ilość i pozycji ramion.
- EasyALU - automatyczny wstepny wybór programu wyważania na podstawie parametrów felgi.
- HSB - dzielenie wagi ciężarków korekcyjnych i wyznaczanie miejsca ich przyklejania za ramionami felgi w celu ich ukrycia.
Wysoka efektywność pracy.
- VPM - wirtualny pomiar płaszczyzn korekcyjnych. szybki i precyzyjny pomiar niedoważeń odporny na zakłócenia zewnętrzne jak zmiany temperatury, wilgotności, nadmierne obciążenie.
- Ramię Geodata - precyzyjne przyklejanie ciężarków korekcyjnych na feldze dokładnie w miejscu korekcji za pomocą ramienia Geodata z mechaniczną blokadą wysunięcia.
- Stop-in-Position - wyważarka po wybraniu na ekranie wartości niedoważenia automatycznie obraca i blokuje koło w pozycji korekcyjnej na 12 lub 5 godzinie
- EasyWEIGHT Laserowy wskaźnik oznacza miejsce przyklejania ciężarka korekcyjnego.
- QuickBal skraca czas pomiaru o 30% (cyklu start-stop) do zaledwie 4,5 s (koła 15"). Pomiar bicia promieniowego i bocznego oraz kompletna diagnostyka koła odbywa się w jednym cyklu pomiarowym.
- Power Clamp™ - elektromechaniczny zacisk mocujący felgę przez otwór centralny
- AsaNetwork oraz możliwość drukowania raportów na drukarkach w sieci lokalnej.
- Podświetlenie LED wnętrza felgi dla lepszego komfortu pracy
- Teleskopowa osłona koła nie zajmuje przestrzeni za urządzeniem. Łatwo ustawić wyważarkę przy ścianie.