Wyważarka kół Hofmann VAS 6311A

  • ProducentHofmann
  • Kategoria Autoryzowane Stacje Obsługi ASO
  • Typ pojazdu
    • Dostawczy
    • Osobowy
Diagnostyczna wyważarka kół samochodowych z cyfrowym testem drogowym. Automatyczny, bezdotykowy pomiar i wprowadzanie wszystkich parametrów koła. Wyważarka kół rekomendowana serwisom ASO.
  • 1. Aprobaty OEM koncernu VW AG, Mercedes-Benz.
  • 2. EasyWEIGHT - punktowy, laserowy wskaźnik miejsca naklejenia ciężarka
  • 3. STA (Sidewall and Tread Analysis) - analiza bieżnika i boku opony
  • 4. TPI (Tyre Pull Index) - kompensacja klinowego zużycia opon
  • 5. TDA (Tread Depth Analysis) - automatyczny pomiar głębokości bieżnika
  • 6. TWOP (Tyre Wear-Out Prediction) - prognoza okresu eksploatacji
  • 7. APC (Alignment Pre-Checking) - wstępna ocena ustawienia geometrii
  • 8. VPM - wirtualny pomiar płaszczyzn korekcyjnych
  • 9. Power Clamp™ - elektromechaniczny zacisk felgi
  • 10. AsaNetwork

Wyważanie i diagnoza koła wsparte zaawansowaną technologią.

Diagnostyczna wyważarka kół z cyfrowym testem drogowym rekomendowana serwisom ASO grupy VAG. Kompletna diagnostyka koła z pomiarem bicia promieniowego i bocznego dla całego koła, oraz osobno dla felgi i opony wykonywane w jednym biegu pomiarowym.

Wszystkie czynności przygotowawcze po zamontowaniu koła są wykonywane automatycznie. Wyważarka kół Hofmann VAS 6311A automatycznie i bezdotykowo wykrywa wszystkie parametry felgi (offset, średnicę i szerokość, typ felgi, ilość ramion felgi) i wstępnie dobiera program wyważania na podstawie rozpoznanych parametrów felgi.

Diagnostyka obejmuje m.in. prognozę zużycia bieżnika, pozostały okres eksploatacji opony, wstępną ocenę ustawienia geometrii oraz wykrywanie niewidocznych dla ludzkiego oka uszkodzeń felgi i opony (drobne pęknięcia, rysy, wybrzuszenia, płaskie obszary).

Diagnostyka realizowana na podstawie analizy obrazu koła omiecionego promieniami z 3 laserowych modułów, rejestrowanego przez 5 kamer wysokiej rozdzielczości. Optyczny pomiar geometrii koła umożliwia identyfikowanie i rozwiązywanie problemów związanych z biciem promieniowym i bocznym oddzielnie dla felgi i opony. Diagnostyka pozwala na wykrywanie najdrobniejszych defektów opony i felgi niewidocznych dla ludzkiego oka oraz ich zobrazowanie za pomocą mapy kolorów nałożonych na interaktywną wizualizacje koła w 3D. Wyniki prezentowane na dużym ekranie 21,5”.

Cyfrowy test drogowy

  • RFV (Radial Force Vectoring) - wykrywanie wad kształtu i niejednorodności struktury opony, czyli trudnych do zidentyfikowania problemów z oponą, które mogą być przyczyną irytujących wibracji w naturalnych warunkach drogowych. Wyważarka wykrywa nierównomierny rozkład gęstości mieszanki opony na podstawie założenia, że najcięższe miejsca w oponie są zarazem miejscami twardszymi. Pomiar polega na porównaniu wektorów sił zmierzonych na wale wyważarki z wirtualnymi wektorami sił bicia promieniowego i bocznego, obliczonymi na podstawie optyczno-laserowego pomiaru geometri felgi oraz wykrytych deformacji ścianek bocznych i bieżnika opony. Technologia RFV umożliwia wykonanie wiarygodnego testu drogowego opony bez stosowania dodatkowej rolki. Wyważarka podaje np. przewidywaną wartość niewywagi w realnych warunkach drogowych z uwzględnieniem sprężystości opony przy prędkości 100 km/h. Technologia RFV posiada aprobatę koncernu General Motors.

Zaawansowana diagnostyka

  • STA (Sidewall and Tread Analysis) - diagnoza nierównomiernego zużycia czoła opony i ścianek bocznych, wykrywanie drobnych pęknięć, rys, wybrzuszeń, płaskich obszarów.
  • TPI (Tyre Pull Index) - optymalizację umiejscowienia danego koła na pojeździe w celu kompensacji klinowego zużycia opon.
  • TDA (Tread Depth Analysis) - pomiar głębokości bieżnika
  • TWOP (Tyre Wear-Out Prediction) - prognoza pozostałego okresu eksploatacji
  • APC (Alignment Pre-Checking) - wstępna ocena ustawienia geometrii
  • OptiLine - program optymalizacji umiejscowienia kół na pojeździe z uwzględnieniem wszystkich parametrów każdej z opon i kół (średnicy, szerokości, zużycia bieżnika, osiowości) w celu uzyskania najlepszych parametrów jezdnych (minimalizacji znoszenia pojazdu, drgań, kompensacji jednostronnego zużycia opon) i poprawy bezpieczeństwa (np. przyczepności podczas hamowania).
  • Match-Mounting - kompensacja niewyrównoważenia opony i felgi za pomocą ułożenia opony na feldze. Wyważarka wykrywa geometryczne wady kształtu felgi oraz niewyważenie opony i sugeruje jak ustawić najwyższy punkt felgi i najcięższe miejsca opony po przeciwnych stronach koła.

Pełna automatyzacja

  • Automatyczne wykrywanie felgi - bezdotykowy pomiar parametrów felgi: offsetu, średnicy, szerokości, ilość i pozycji ramion.
  • EasyALU - automatyczny wstepny wybór programu wyważania na podstawie parametrów felgi.
  • HSB - dzielenie wagi ciężarków korekcyjnych i wyznaczanie miejsca ich przyklejania za ramionami felgi w celu ich ukrycia.

Wysoka efektywność pracy.

  • VPM - wirtualny pomiar płaszczyzn korekcyjnych. szybki i precyzyjny pomiar niedoważeń odporny na zakłócenia zewnętrzne jak zmiany temperatury, wilgotności, nadmierne obciążenie.
  • Ramię Geodata - precyzyjne przyklejanie ciężarków korekcyjnych na feldze dokładnie w miejscu korekcji za pomocą ramienia Geodata z mechaniczną blokadą wysunięcia.
  • Stop-in-Position - wyważarka po wybraniu na ekranie wartości niedoważenia automatycznie obraca i blokuje koło w pozycji korekcyjnej na 12 lub 5 godzinie
  • EasyWEIGHT Laserowy wskaźnik oznacza miejsce przyklejania ciężarka korekcyjnego.
  • QuickBal skraca czas pomiaru o 30% (cyklu start-stop) do zaledwie 4,5 s (koła 15"). Pomiar bicia promieniowego i bocznego oraz kompletna diagnostyka koła odbywa się w jednym cyklu pomiarowym. 
  • Power Clamp™ - elektromechaniczny zacisk mocujący felgę przez otwór centralny
  • AsaNetwork oraz możliwość drukowania raportów na drukarkach w sieci lokalnej.
  • Podświetlenie LED wnętrza felgi dla lepszego komfortu pracy
  • Teleskopowa osłona koła nie zajmuje przestrzeni za urządzeniem. Łatwo ustawić wyważarkę przy ścianie.

Specyfikacja:

Średnica otworu 43 – 116 mm
Prędkość obrotowa > 200 rpm
Felga:  
– Szerokość felgi (autom.) 3 "– 20"
– Średnica felgi 15"–30"
– Średnica felgi 8"–30"
Szerokość koła 508 mm
Średnica koła 950 mm
Waga koła 70 kg
Wymiary (szer. / gł. /  wys.) 1450 x 990 x 1710 mm
Waga 210 kg
Zasilanie 230 V, 1 ph/ 50/60 Hz
Skontaktuj się
z doradcami

Schowek

Schowek jest pusty. Możesz wybrać produkty z naszej oferty i dodać je do schowka. Produkty dodane do schowka możesz przesłać do nas do wyceny.

Aby wysłać zapytanie podaj dane:

0