Wyważarka kół Hofmann Geodyna 9000p / Optima

  • ProducentHofmann
  • Kategoria Montażownice opon, wyważarki kół, urządzenia do ogumienia
  • Ocena
    21 ocen
  • Typ pojazdu
    • Ciężarówka
    • Dostawczy
    • Osobowy
Diagnostyczna wyważarka kół z cyfrowym testem drogowym bez rolki. Automatyczne, bezdotykowy pomiar wszystkich parametrów koła. Aprobaty OEM.
  • 1. Aprobaty OEM koncernu VW AG, Mercedes-Benz
  • 2. RFV (wektorowe siła bicia) - cyfrowy test drogowy bez rolki dociskającej
  • 3. easyWEIGHT - laserowy wskaźnik miejsca naklejenia ciężarka
  • 4. STA (Sidewall and Tread Analysis) - analiza bieżnika i boku opony
  • 5. TPI (Tyre Pull Index) - kompensacja klinowego zużycia opon
  • 6. TDA (Tread Depth Analysis) - pomiar głębokości bieżnika
  • 7. TWOP (Tyre Wear-Out Prediction) - prognoza okresu eksploatacji
  • 8. APC (Alignment Pre-Checking) - ocena ustawienia geometrii
  • 9. Stop-in-Position
  • 10. Power Clamp™ - elektromechaniczny zacisk felgi

Diagnostyczna wyważarka kół z cyfrowym testem drogowym. Wyważarka w jednym biegu pomiarowym wykonuje pomiar bicia promieniowego i bocznego osobno dla całego koła, felgi oraz opony.

Wyważarka kół Hofmann Geodyna 9000p wszystkie czynności przygotowawcze wykonuje automatycznie. Po zamontowaniu koła na trzpieniu i zamknięciu osłony, parametry felgi (offset, średnica i szerokość, typ felgi, ilość ramion felgi) wykrywane są automatycznie i bezdotykowo. Urządzenie automatycznie wybiera program wyważania na podstawie wykrytych parametrów felgi.

Wyważarka posiada aprobaty OEM koncernu VW AG, Mercedes-Benz. 

Diagnostyka obejmuje m.in. prognozę zużycia bieżnika, pozostały okres eksploatacji opony, wstępną ocenę ustawienia geometrii oraz wykrywanie niewidocznych dla ludzkiego oka uszkodzeń felgi i opony (drobne pęknięcia, rysy, wybrzuszenia, płaskie obszary).

Diagnostyka realizowana na podstawie analizy obrazu koła omiecionego promieniami z 3 laserowych modułów, rejestrowanego przez 5 kamer wysokiej rozdzielczości. Optyczny pomiar geometrii koła umożliwia identyfikowanie i rozwiązywanie problemów związanych z biciem promieniowym i bocznym oddzielnie dla felgi i opony oraz wykrycie najdrobniejszych niewidocznych dla ludzkiego oka defektów opony i felgi. Wykryte problemy z oponą i felgą prezentowane są na dużym ekranie 21,5” za pomocą mapy kodów kolorystycznych nałożonych na interaktywną wizualizacje koła w 3D.

Kamery do pomiaru bicia promieniowego i bocznego

  • Kamera 1 i 2: Uszkodzenia boku i stopki opony. Uszkodzenia  obręczy. Szerokość felgi. Bicie promieniowe i boczne.
  • Kamera 3: Głębokość bierznika. Uszkodzenia bierznika. Bicie promieniowe opony. Zużycie klinowe opony.
  • Kamera 4 i 5: Uszkodzenia boku i stopki opony. Uszkodzenia  obręczy. Offset felgi. Promień obręczy. Bicie promieniowe i boczne.

Cyfrowy test drogowy

  • RFV (Radial Force Vectoring) - wykrywanie wad kształtu i niejednorodności struktury opony, czyli trudnych do zidentyfikowania problemów z oponą, które mogą być przyczyną irytujących wibracji w naturalnych warunkach drogowych. Wyważarka wykrywa nierównomierny rozkład gęstości mieszanki opony na podstawie założenia, że najcięższe miejsca w oponie są zarazem miejscami twardszymi. Pomiar polega na porównaniu wektorów sił zmierzonych na wale wyważarki z wirtualnymi wektorami sił bicia promieniowego i bocznego, wyliczonymi na podstawie optyczno-laserowego pomiaru geometri felgi i wykrytych deformacji opony, np. wybrzuszenia ścianek bocznych lub uszkodzenia bieżnika. Technologia RFV umożliwia przeprowadzenie wiarygodnego testu drogowego opony bez stosowania dodatkowej rolki, np. podaje przewidywaną wartość niewywagi w realnych warunkach drogowych z uwzględnieniem sprężystości opony przy prędkości 100 km/h. Technologia RFV posiada aprobatę koncernu General Motors.

Zaawansowana diagnostyka

  • STA (Sidewall and Tread Analysis) - diagnoza nierównomiernego zużycia czoła opony i ścianek bocznych, wykrywanie drobnych pęknięć, rys, wybrzuszeń, płaskich obszarów.
  • TPI (Tyre Pull Index) - optymalizację umiejscowienia danego koła na pojeździe w celu kompensacji klinowego zużycia opon.
  • TDA (Tread Depth Analysis) - pomiar głębokości bieżnika
  • TWOP (Tyre Wear-Out Prediction) - prognoza pozostałego okresu eksploatacji
  • APC (Alignment Pre-Checking) - wstępna ocena ustawienia geometrii
  • OptiLine - program optymalizacji umiejscowienia kół na pojeździe z uwzględnieniem wszystkich parametrów każdej z opon i kół (średnicy, szerokości, zużycia bieżnika, osiowości) w celu uzyskania najlepszych parametrów jezdnych (minimalizacji znoszenia pojazdu, drgań, kompensacji jednostronnego zużycia opon) i poprawy bezpieczeństwa (np. przyczepności podczas hamowania).
  • Match-Mounting - kompensacja niewyrównoważenia opony i felgi za pomocą ułożenia opony na feldze. Wyważarka wykrywa geometryczne wady kształtu felgi oraz niewyważenie opony i sugeruje jak ustawić najwyższy punkt felgi i najcięższe miejsca opony po przeciwnych stronach koła.

Pełna automatyzacja

  • Automatyczne wykrywanie felgi - bezdotykowy pomiar parametrów felgi: offsetu, średnicy, szerokości, ilość i pozycji ramion.
  • EasyALU - automatyczny wstepny wybór programu wyważania na podstawie parametrów felgi.
  • HSB - dzielenie wagi ciężarków korekcyjnych i wyznaczanie miejsca ich przyklejania za ramionami felgi w celu ich ukrycia.

Wysoka efektywność pracy.

  • VPM - wirtualny pomiar płaszczyzn korekcyjnych. szybki i precyzyjny pomiar niedoważeń odporny na zakłócenia zewnętrzne jak zmiany temperatury, wilgotności, nadmierne obciążenie.
  • Ramię Geodata - precyzyjne przyklejanie ciężarków korekcyjnych na feldze dokładnie w miejscu korekcji za pomocą ramienia Geodata z mechaniczną blokadą wysunięcia.
  • Stop-in-Position - wyważarka po wybraniu na ekranie wartości niedoważenia automatycznie obraca i blokuje koło w pozycji korekcyjnej na 12 lub 5 godzinie
  • EasyWEIGHT Laserowy wskaźnik oznacza miejsce przyklejania ciężarka korekcyjnego.
  • QuickBal skraca czas pomiaru o 30% (cyklu start-stop) do zaledwie 4,5 s (koła 15"). Pomiar bicia promieniowego i bocznego oraz kompletna diagnostyka koła odbywa się w jednym cyklu pomiarowym. 
  • Power Clamp™ - elektromechaniczny zacisk mocujący felgę przez otwór centralny
  • AsaNetwork oraz możliwość drukowania raportów na drukarkach w sieci lokalnej.
  • Podświetlenie LED wnętrza felgi dla lepszego komfortu pracy
  • Teleskopowa osłona koła nie zajmuje przestrzeni za urządzeniem. Łatwo ustawić wyważarkę przy ścianie.

Specyfikacja:


Szerokość felgi (automatycznie): 3 "– 20"

Średnica felgi (automatycznie): 15"–30"

Średnica felgi (ręcznie): 8"–30"

Średnica otworu centralnego: 43 – 116 mm

Szerokość koła: 508 mm

Średnica koła: 950 mm

Prędkość obrotowa: > 200 rpm

Waga koła: 70 kg

Monitor: 21,5"

Dokładność wyważenia: 1g

Dokładność skanowania: 0,1 mm

Wymiary (szer. / gł. /  wys.)" 1450 x 990 x 1710 mm

Waga: 210 kg

Zasilanie: 230 V, 1 ph/ 50/60 Hz

Skontaktuj się
z doradcami

Twoja lista produktów

po zamknięciu, znajdziesz listę zawsze w dolnym prawym rogu ekranu

Twoja lista jest pusta. Uzupełnisz ją, klikając przycisk "Zapytaj o ofertę" na karcie produktu.

Aby wysłać zapytanie podaj dane:

niewymagane
prosimy Cię o kod pocztowy, aby skierować Twoje zapytanie do właściwego doradcy
0