MOTORSCAN 8050 TOTALGAS to nowoczesny analizator spalin samochodowych,
dokonujący pomiaru w najwyższej klasie dokładności pomiarowej OIML 0.
Analizator określa zawartość stężenia w spalinach czterech gazów tj. tlenku węgla (C)), dwutlenku węgla (CO2), tlenu (O2) i węglowodorów (HC), a po zainstalowaniu dodatkowego modułu także stężenie tlenków azotu (NOx).
Wyniki pomiarów wyświetlane są na ośmiu dużych, czytelnych z daleka polach numerycznych umieszczonych na panelu przednim analizatora, dzięki czemu operator może zza kierownicy pojazdu na bieżąco obserwować odczyty.
Analizator posiada wbudowaną drukarkę termiczną, oraz ma możliwość wysyłki danych pomiaru do komputera PC, dzięki czemu wszystkie są rejestrowane z możliwością dalszego wykorzystania np. na potrzeby archiwizacji czy wysyłki do bazy CEPIK. Oprogramowanie do PC dodawane jest bezpłatnie.
Podstawowa obsługa analizatora możliwa jest za pomocą 10 przycisków umieszczonych pod polami wyświetlania danych, na panelu przednim.
Dla potrzeb wprowadzania danych związanych z badanym pojazdem, oraz wyboru funkcji pomiarowych przygotowano także opcjonalny, wygodny ręczny terminal sterowania wyposażony w 45-przyciskową klawiaturę i własny wyświetlacz. Dzięki terminalowi dane mogą być wprowadzane przez operatora znajdującego się np. za kierownicą badanego pojazdu.
MOTORSCAN 8050 TOTALGAS jest także jednostką sterującą dla dymomierzy Motorscan. Moduł można umieścić na ergonomicznym, eleganckim wózku.
Analizator dopuszczony jest do użytkowania na podstawie dyrektywy MID.
Wyposażenie opcjonalne
8024 - terminal wprowadzania danych
9011 - komora dymomierza
7951 - wózek analizatora/dymomierza
9200 - zestaw sond do obsługi pojazdów ciężarowych (dla dyumomierza)
PC+SW - komputer i oprogramowanie do analizy danych
Specyfikacja techniczna analizatora
dokładność: zgodna z OIML klasa 0, R99 ed. 2008
zerowanie: automatyczne (częstość zerowania – automatyczna)
kalibracja: automatyczna (częstość zależna od lokalnych wymagań)
przepływ gazu: min 6 l/min
odprowadzenie kondensatu: automatyczne, ciągłe
kontrola przepływu: automatyczna, ciągła
napięcie zasilania: 110-230V 50/60Hz +/- 2%
pobór mocy: max 40 W
kontrola napięcia: automatyczna, ciągła (alarm niskiego i wysokiego napięcia)
test szczelności: automatyczny
przeznaczenie analizatora: spaliny silników benzynowych, LPG, CNG
pomiar współczynnika Lamda
Warunki pracy
temperatura pracy: od +5 do +40 oC
wilgotność względna: <90% bez kondensacji
ciśnienie atmosferyczne: od 700 do 1100 hPa
wysokość n.p.m.: < 2000 m
poziom zanieczyszczeń: 2 (EN 61010-1)
temperatura przechowywania: od -20 do +50 oC
Podłączenia:
komunikacja BT (opcja) : max do 100 m
pomiar obrotów RPM: podawany na wyświetlaczu
pomiar temperatury oleju: podawany na wyświetlaczu
specyfikacja techniczna modułu dymomierza (9011)
moduł wymaga podłączenia do analizatora MOTORSCAN 8050
przepływ: częściowy, ciągły
rozpoczęcie pomiaru: automatyczne, z wykorzystaniem elektrozaworu
układ pomiarowy: emiter: dioda green-LED, odbiornik: fotodioda
dł komory pomiarowej: 430 mm +/- 0,5 mm
czas nagrewania: ok 14 min
temperatura w komorze: 90 oC +/- 2 oC
czas odpowiedzi: <0,99 sek
czyszczenie komory: automatyczne, za pomocą dedykowanej pompy
napięcie zasilania: 110-230V 50/60Hz +/- 2%
pobór mocy: max 160 W
przeznaczenie: pomiar przejrzystości spalin silników wysokoprężnych
Warunki pracy
temperatura pracy: od +5 do +40 oC
wilgotność względna: <90% bez kondensacji
ciśnienie atmosferyczne: od 700 do 1100 hPa
temperatura przechowywania: od -15 do +60 oC
Podłączenia:
wyjścia: do PC/analizatora : port RS232, port USB
wejścia: sonda temperatury, sonda obrotów