Urządzenie do geometrii 3D Hofmann Geoliner 790

  • ProducentHofmann
  • Kategoria Urządzenia do geometrii kół, zawieszenia
  • Typ pojazdu
    • Dostawczy
    • Osobowy
Urządzenie do zaawansowanych pomiarów i regulacji geometrii kół, zawieszenia w technologii pomiaru 3D bez kalibracji do stanowiska. Na krótkie stanowiska. Pomiar na posadzce lub podnośniku.
  • 1. Certyfikat ITS.
  • 2. Od 35 lat rozwijana baza danych pojazdów osobowych i dostawczych
  • 3. Technologia pomiaru 3D bez kalibracji do stanowiska.
  • 4. Wskaźniki VODI.
  • 5. Animacje instruktażowe.
  • 6. DigiSmart, automatyczne ustawianie wysokości kamer do wysokości na której znajdują się cele pomiarowe.
  • 7. Procedury OEM.
  • 8. Pomiar AUDYTOWY poniżej 1 min.
  • 9. Automatyczny pomiar wysokości zawieszenia.
  • 10. Oprogramowanie Pro 42 Platinum.

Urządzenie do pomiaru i regulacji geometrii kół, zawieszenia w czasie poniżej 5 minut. Hofmann Geoliner 790 działa w technologii pomiaru 3D bez kalibracji do stanowiska pomiarowego oraz bez idealnie wypoziomowanego stanowiska pomiarowego. Geometria Hofmann Geoliner 790 może pracować zarówno na posadzce jak i podnośniku. Geometria posiada od ponad 35 lat rozwijaną bazę danych pojazdów osobowych i dostawczych.

Urządzenie Hofmann Geoliner 790 składa się z szafki pomiarowej, dwóch statywów z kamerami pomiarowymi oraz pasywnych cell z uchwytami na koła. Urządzenie posiada dodatkową trzecią kamerę do wykrywania i kompensacji niedokładnego ustawienia statywów z kamerami oraz do współpracy z opcjonalnym urządzeniem do kalibracji ADAS.

Hofmann Geoliner 790 działa z intuicyjnym oprogramowaniem Pro42 Platinum. Przejście z jednego etapu procedury pomiarowej do kolejnego następuje automatycznie, operator śledzi i wykonuje instrukcje wyświetlane na ekranie urządzenia.

DigiSmart.

Urządzenie Hofmann Geoliner 790 śledzi na jakiej wysokości znajduje się pojazd (np. podczas podnoszenia na podnośniku) i automatycznie ustawia wysokość umieszczonych na statywach kamer do wysokości na jakiej znajdują założone na koła pasywne cele pomiarowe.

Bez kalibracji do stanowiska diagnostycznego.

Hofmann Geoliner 609 nie wymaga kalibracji do stanowiska diagnostycznego oraz wypoziomowanego stanowiska diagnostycznego. Geometrię wystarczy ustawić, podłączyć do zasilania i korzystać.

Automatyczna kompensacja zakłóceń.

Hofmann Geoliner 790 wykrywa zewnętrzne źródła zakłóceń, np. odchylenia stanowiska pomiarowego lub podnośnika diagnostycznego od poziomu, niedokładne ustawienie kamer względem targetów, niepoprawne założenie cel na koła i automatycznie kompensuje wykryte zakłócenia. Kompensacja może być wykonana dla obu osi pojazdu lub tylko dla jednej osi. W przypadku wystąpienia zakłóceń, których nie da się skompensować automatycznie, urządzenie wyświetla komunikat z prośbą o interwencję operatora razem z instrukcją jak usunąć problem.

Ciągły pomiar wysokości zawieszenia i kontrola stanowiska pomiarowego.

Kontrola większej ilości parametrów stanowiska diagnostycznego i geometrii zawieszenia, przekładają się na bardziej precyzyjne i zawsze powtarzalne pomiary. Producenci pojazdów premium zalecają wykonywanie pomiarów i regulowanie geometrii zawieszenia na wypoziomowanym stanowisku, uwzględnieniając wysokość zawieszenia diagnozowanego pojazdu.

W standardzie urządzenie oferowane jest z targetem TIP (Target Imaging Pointer) do kontroli wypoziomowania posadzki lub pomiaru wysokości zawieszenia we wskazanym punkcie. W opcji dostępne są 4 tarety z przyssawkami do automatycznego i ciągłego pomiaru wysokości zawieszenia. 

Targety do pomiaru wysokosci zawieszenia pojazdu

Pomiar AUDYTOWY.

Szybka weryfikacja stanu geometrii zawieszenia pojazdu poniżej 1 min. Audytowy raport zawiera pomiary: zbieżność kół przednich i tylnych, kąt pochylenia kół, rozstaw kół, rozstaw osi, średnica kół oraz przekątne zawieszenia. Przedstaw klientowi wyniki diagnozy i zarabiaj na likwidacji wykrytych problemów z geometrią zawieszenia.

Wskaźniki VODI.

Widoczne z każdego miejsca wskaźniki VODI umożliwiają wykonanie regulacji geometrii zawieszenia bez podchodzenia do szafki sterowania i bez spoglądania na ekran z wynikami pomiaru. Wskaźniki VODI za pomocą diod informują operatora o statusie urządzenie (target w/poza polem widzenia kamery) oraz wymaganych czynnościach obsługowych (przetocz do przodu / do tyłu / stop, skręć kierownicą w prawo / w lewo). Rozwiązanie istotnie zwiększa efektywność pracy przy geometrii zawieszenia.

Zaciski:

  • AC400 zakładane na oponę bez kontaktu z felgą Montaż na kole trwa mniej niż 5 s.
  • AC100 zakładane na felgę, również z kołpakiem.

Oprogramowanie (Pro42 Platinum)

  • Zmiana danych klienta w trakcie pomiaru: tak
  • Zmiana pojazdu w trakcie pomiaru: tak
  • Podgląd danych pojazdu: tak
  • Dopisywanie dodatkowych informacji do pojazdu (inspekcje): tak
  • Automatyczna diagnostyka problemów z pojazdem: tak
  • Możliwość dopisania danych pojazdu do własnej listy: tak
  • Możliwość utworzenia własnego kreatora regulacji: tak
  • Możliwość pomiaru tylko jednej osi: tak
  • Procedury OEM: tak
  • Współpraca z systemami kalibracji ADAS dla VAG: tak
  • Współpraca z inklinometrem Romess: tak
  • Automatyczny pomiar wysokości zawieszenia TIP: tak
  • Automatyczny pomiar wysokości w trybie ciągłym (Ride Height Measurement): tak
  • Program specjalny do pojazdów po tuningu zawieszenia: tak
  • Możliwość wydruku raportu audytowego (z wymiarami): tak
  • Automatyczne śledzenie wysokości pojazdu na podnośniku: tak

Pomiary

  • Dodatkowy pomiar WSZ: tak
  • Sprawdzenie poziomu kierownicy: tak
  • Ponowne przetoczenie pojazdu: tak
  • Pomiar WSZ - koła uniesione: tak
  • Wymiary pojazdu + przekątne: tak
  • Maksymalny skręt: tak
  • Kompensacja na podniesionych kołach: tak
  • Kompensacja pojedynczego koła: tak
  • Pomiar krzywej zbieżności (wymóg VW): tak
  • Pomiar pochylenia koła przy zbieżności 0˚ (wymóg MB): tak
  • Pomiar wysokości zawieszenia dowolnego pojazdu: tak
  • Średnica koła (Rolling Radius): tak
  • Promień zataczania i ślad WSZ: tak
  • Analiza ukł. kierowniczego ProAckermann: tak

Regulacje

  • Regulacja zbieżności, kąta poch. i WSZ na podn. kołach: tak
  • EZ-Toe regulacja zbieżności przy skręconych kołach: tak
  • Podkładki regulacyjne i zestawy: tak
  • Ustawienie wahacza poprzecznego: tak
  • Tuleja mimośrodowa: tak
  • Ustawienie łoża silnika: tak
  • Ustawienie drążka kier. wzdłużnego: tak
  • Ustawienie pojedynczego drążka kier.: tak
  • Regulacja zbieżności, kąta poch. i WSZ - bez kół: tak

Specyfikacja:

 

Średnica obręczy koła (uchwyt AC100): 11–22”

Średnica opony (uchwyt AC400): 19–39"

Rozstaw osi pojazdu: 2007–4570 mm

Rozstaw kół pojazdu: 1219–2438 mm

Dopuszczalny nacisk na obrotnicę i płytę pod koła tylne: 10 kN

Napięcie zasilania: ~230V, 60 Hz

Zabezpieczenie prądowe: 10 A, 3x5 A

Temperatura otoczenia podczas pracy: 0°C – 45°C

Temperatura przechowywania: -25°C – 70°C

Wilgotność względna max.: 0,9

Zasięg pracy pilota: 15 m

Czas wykonana pomiaru pełnej geometrii ustawienia kół: < 5 min.

Szafka jednostki sterowniczo-wskaźnikowej starszego typu

wysokość × szerokość × głębokość: 1700×1150×980 mm

masa: 120 kg

Szafka jednostki sterowniczo-wskaźnikowej nowego typu

wysokość × szerokość × głębokość: 1620x1200x600mm

masa: 140 kg

Pojedynczy słup z kamerami CCD

wysokość × szerokość × głębokość: 2700×350×250 mm

wznios osi kamer CCD: min./max.: 790 mm / 2550 mm

masa: 42 kg

Uchwyt koła z ekranem refleksyjnym

szerokość × wysokość × głębokość (AC100): 250 × 440÷585×360 mm

średnica × głębokość (AC400): 500÷1000×360 mm

masa uchwytu AC100 / AC400: 4,9 – 5,2 kg / 3,3 kg

Skontaktuj się
z doradcami

Twoja lista produktów

po zamknięciu, znajdziesz listę zawsze w dolnym prawym rogu ekranu

Twoja lista jest pusta. Uzupełnisz ją, klikając przycisk "Zapytaj o ofertę" na karcie produktu.

Aby wysłać zapytanie podaj dane:

niewymagane
prosimy Cię o kod pocztowy, aby skierować Twoje zapytanie do właściwego doradcy
0