Jaki podnośnik wybrać do serwisowania samochodów?

Podnośniki samochodowe w porównaniu z kanałem serwisowym oferują dużo więcej możliwości. Podnośniki samochodowe zapewniają znacznie wyższy komfort pracy oraz lepszy dostęp do pojazdu. W przypadku pojazdów do 3,5 t. podnośnik okazuje się rozwiązaniem tańszym. Korzystanie z kanału okazuje się również problematyczne w przypadku prac przy których potrzebny jest naprzemienny dostęp do elementów zawieszenia od zewnętrznej i wewnętrznej strony kół

Ze względu na prowadzone prace, podnośniki dzielimy na:

Podnośniki podprogowe.

Ze względu na brak więzi koła z podłożem w pozycji uniesionej, oraz małą zajmowaną powierzchnię, podnośniki te są doskonałym rozwiązaniem do prac inspekcyjnych w warsztatach samochodowych i zakładach oponiarskich.

Podnośnik unosi pojazd, który jest podparty w specjalnie w tym celu wyznaczonych przez producenta samochodu miejscach, tzw. punktach podparcia. W zależności od tego, w jaki sposób pojazd opiera się na podnośniku, podnośniki dzielimy na dwukolumnowe i nożycowe.

Podnośniki dwukolumnowe

Podnośnik dwukolumnowy to jeden z najpopularniejszych podnośników samochodowych. Zapewniają bardzo dobry dostęp do podwozia. Dzięki prostej konstrukcji, charakteryzują się wysoką bezawaryjnością i prostym montażem. Podnośniki tego typu bardzo dobrze sprawdzają się pracach związanych z podwoziom pojazdu, oferują najlepszy do niego dostęp.

Pojazd podnoszony jest za pomocą łap podnośnika na których opiera się pojazd w wyznaczonych w tym celu przez producenta samochodu punktach podparcia. Dobre podnośniki podprogowe wyposażone są w łapy z wieloma regulacjami, co pozwala dostosować je zarówno do punktów podparcia dużego pojazdu dostawczego oraz małego miejskiego samochodu.

Występują dwa typy ramion, ramiona symetryczne (wszystkie cztery ramiona podnośnika mają taka samą długość) oraz ramiona asymetryczne (przednie ramiona dłuższe, tylne – krótsze). Podnośniki z ramionami asymetrycznymi oferują zazwyczaj lepsze rozłożenie masy pojazdu na podnośniku, środek ciężkości pojazdu wypada dokładnie w osi symetrii kolumn podnośnika. W przypadku ramion symetrycznych, kolumny podnośnika są przesunięte względem osi pojazdu, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.

Podnośniki dwukolumnowe występują w wersjach z napędem elektromechanicznym oraz z napędem elektrohydraulicznym.

Podnośniki podprogowe nożycowe

Podnośnik nożycowy ze względu na swoją konstrukcje zajmuje stosunkowo mało miejsca. Bardzo dobrze sprawdza się w serwisach o niewielkiej powierzchni Po opuszczeniu platform, szczególnie w wersji licowanej z posadzką, zyskujemy niczym nieograniczona przestrzeń. W przypadku podnośników nożycowych żaden element podnośnika nie wystaje poza jego podstawę. Podnośniki tego typu świetnie sprawdzają się w zakładach blacharskich, ponieważ oferują nieograniczony dostęp naokoło pojazdu.

Podnoszony pojazd opiera się bezpośrednio na platformach, lub na podkładkach dystansujących pomiędzy platforma podnośnika a punktami podparcia pojazdu.

Podnośniki dwukolumnowe oferowane są z napędem elektromechanicznym.

Podnośniki najazdowe

Ze względu na szybki wjazd i zjazd z podnośnika, oraz utrzymanie zawieszenia pojazdu w kontakcie z podłożem, znajdują zastosowania przede wszystkim przy pracach inspekcyjnych. np. diagnostyka i regulacja układu jezdnego. Pojazd stoi na własnych kołach w celu zapewnienia warunków  maksymalnie zbliżone do warunków panujących  na drodze.

Do prac inspekcyjnych przeznaczone się podnośniki z wbudowanymi szarpakami, płytami odprężnymi i obrotnicami.

Do prac serwisowych przeznaczone są podnośniki najazdowe z dodatkowym dźwignikiem osi

Ze względu na mechanizm podnoszenia podnośniki najazdowe dzieli się na:

Podnośniki najazdowe czterokolumnowe

Podnośniki czterokolumnowe ze względu na swoją konstrukcję, są bardzo stabilne oraz łatwe do wypoziomowania. Ten typ podnośników zapewnia lepszy dostęp do podwozia pojazdu w porównaniu z podnośnikiem nożycowym, szczególnie w wersjach „open front” gdzie pozbyto się przedniego elementu konstrukcyjnego łączącego obie platformy

Podnośniki czterokolumnowe świetnie sprawdzają się przy wszelkich pracach związanych z geometrią pojazdu. Często posiadają fabrycznie przystosowane miejsca pod montaż wyposażenia do diagnostyki układu jezdnego: płyt odprężnych, obrotnic lub są sprzedawane z nimi w komplecie

Podnośniki dwukolumnowe występują w wersjach z napędem elektromechanicznym oraz z napędem elektrohydraulicznym.

Podnośniki najazdowe nożycowe

Podnośniki tego typu najczęściej użytkuje się do prac obsługowych i diagnostycznych. Oferują bardzo dobry dostęp na około pojazdu Po złożeniu nie zajmują miejsca, szczególnie w przypadku wersji gdzie platformy podnośnika licowane są z posadzka..

Podnośniki najazdowe nożycowe  wyposażone są w napęd elektrohydrauliczny.

Podnośniki pojazdów ciężarowych

W przypadku pracy z lekkimi pojazdami dostawczymi i pojazdami osobowymi wystarczające będą już podnośniki o udźwigu do 4t.

Podnośnik pojazdów ciężarowych oferuje udźwig przekraczający nawet 80 t. Najczęściej są to podnośniki czterokolumnowe/kolanowe lub zestawy mobilnych podnośników kolumnowych

W przypadku pracy z pojazdami ciężarowymi i autobusami ważne jest odpowiednie dobranie długości podnośnika. Żeby bez problemu podnieść, np. cały ciągnik siodłowy razem z naczepą, lub długi autobus przegubowy stosuje się podnośniki najazdowe czterokolumnowe lub kolanowe pracujące w tandemie - jeden za drugim.

Do podnoszenia długich pojazdów ciężarowych, również z naczepą, dobrze sprawdzają się mobilne podnośniki kolumnowe chwytające pojazd za każde z kół, pracujące w zespołach nawet do 128 kolumn.

Schowek

Schowek jest pusty. Możesz wybrać produkty z naszej oferty i dodać je do schowka. Produkty dodane do schowka możesz przesłać do nas do wyceny.

Aby wysłać zapytanie podaj dane:

0