Zapadnie torowe do wózków i zestawów kołowych

 

Zapadnia kolejowa, zwana również zapadnią podtorową

Szybka, bezpieczna wymiana zestawów kołowych i wózków.

Zapadnia umożliwia szybką wymianę pojedynczego zestawu kołowego lub wózka jezdnego bez potrzeby podnoszenia całego składu.

Przykładowa zapadnia kolejowa składa się z:

  • wózka zapadni z mobilną sekcją torową
  • czterech podnośników kolumnowych głównej sekcji torowej
  • czterech podnośników kolumnowych pobocznej sekcji torowej
  • zabezpieczeń przed przypadkowym wypięciem uniesionego wózka
  • jednostki sterowania z panelem kontrolnym

Przemieszczenie wózka w osi pionowej i poziomej

Wypięty zestaw kołowy lub wózek jezdny zostaje opuszczony na dno kanału, następnie poziomo (prostopadle do torów) przesunięty do kolejnej sekcji torowej w celu jego podmiany.

Rozwiązanie szyte na miarę

Każdy zapadnia torowa jest projektowana i produkowana według indywidualnej specyfikacji zamawiającego, która uwzględnia:

  • wymagane naciski
  • kładki dla pieszych
  • głębokość stanowisk
  • gamę posiadanego taboru

Mechaniczna przekładnia śruba-nakrętka

Wózek zapadni torowej opiera się na czterech podnośnikach kolumnowych z mechaniczną przekładnią śruba-nakrętka. Śruby podnośników zostały bezpośrednio połączone z silnikiem elektrycznym sterowanym za pomocą falownika. Cały mechanizm podnoszenia-opuszczania został dodatkowo zabezpieczony specjalną osłoną przed wilgocią i pyłem. Wysokiej klasy układ elektroniczny zapewnia precyzyjną synchronizację pracy kolumn oraz zabezpiecza przed wywoływaniem nieprawidłowych funkcji.

System podpór i blokady pozycji ramy wózka

Wózek zapadni z mobilną sekcją torową zabezpieczono przed zerwaniem systemem blokad mechanicznych umieszczonych na każdej z kolumn. W celu płynnego przejazdu taboru kolejowego po mobilnej sekcji torowej wózka zapadni, pozycja wózka jest blokowana.

Możliwość montażu w każdej zajezdni

Montaż zapadni polega na przygotowaniu fundamentów pod cztery kolumny nośne i wózek, oraz kanału poprzecznego dla sekcji mobilnej.

Dodatkowy skok +50 mm wózka zapadni

Wygodne wypinanie oraz wpinanie wózka jezdnego w pudło wagonu, umożliwia funkcja unoszenia wózka zapadni o dodatkowe 50 mm powyżej główki szyn torowiska głównego.

Kontakt

Biuro czynne w godzinach od 8:00 do 16:00

Wyposażenie dla Kolejnictwa Biuro

Twoja lista produktów

po zamknięciu, znajdziesz listę zawsze w dolnym prawym rogu ekranu

Twoja lista jest pusta. Uzupełnisz ją, klikając przycisk "Zapytaj o ofertę" na karcie produktu.

Aby wysłać zapytanie podaj dane:

niewymagane
prosimy Cię o kod pocztowy, aby skierować Twoje zapytanie do właściwego doradcy
0