Obrotnice kolejowe

 

Obrotnice kolejowe. Dla zakładów napraw taboru kolejowego i zajezdni tramwajowych.

Obrotnice do wózków i zestawów kołowych

Firma Sosnowski oferuje kompleksową usługę od przygotowania projektu budowlanego, wykonanie fundamentów po montaż urządzeń i odbiór. Obrotnice zaprojektowane i wykonane przez firmę Sosnowski pracują między innymi w zapleczach takich firm jak: GAiT Gdańsk, MZK Bydgoszcz, PKP Intercity Remtrak, MPK Poznań itp.

Obrotnice instaluje się w posadzce ciągów komunikacyjnych w celu przetaczania wózków pomiędzy poszczególnymi stanowiskami lub kolejnymi procesami technologicznymi. Korzystanie z obrotnic istotnie przyspiesza procesy produkcyjno – naprawcze oraz jest bezpieczne dla personelu.

Obrotnice całopojazdowe

Przeznaczone do zmiany kierunku ruchu lokomotywy lub składu pociągu.

Dostosowane do wymagań inwestora

Średnica obrotnic, obciążenie robocze, rodzaj zabudowy mogą zostać zaprojektowane pod indywidualną specyfikację inwestora oraz warunki lokalne.

Pozycjonowanie obrotnicy co 90°

Mechaniczna blokada pozycji obrotnicy co 90° z dwoma elementami blokującymi zapewnia maksymalną stabilność i płynność przejazdu wózka/taboru.

Zabezpieczenie antykorozyjne

Elementy stalowe konstrukcji zabezpieczono przed korozją procesem piaskowania, warstwą gruntującą i warstwą wierzchnią o odpowiedniej grubości w dowolnym kolorze RAL.

Obsługa przez jedną osobę

Obrotnica może być obsługiwana przez jedną osobę. Łożyska obrotnicy zapewniają płynny obrót bez wysiłku wózków ważących po 6 ton.

Automatyczne i manualne

W ofercie firmy Sosnowski dostępne są obrotnice w wersji obsługiwanej ręcznie lub wyposażone w napęd elektryczny i obsługiwane z pulpitu sterowania.

 

 

Obrotnice są wykonane zgodnie z poniższymi dyrektywami i normami:

  • - 2006/42/CE Dyrektywa maszynowa
  • - 2004/108/CE Dyrektywa kompatybilności elektromagnetycznej
  • - 2006/95/CE Dyrektywa niskonapięciowa

 

Kompletna obrotnica składa się z:

  • – Ramy: Dolna część ramy składa się z wypoziomowanego, obrotowego i łożyskowanego wózka, który jest zakotwiony do podłoża. Rama posiada również kółka, które umożliwiają obrót górnej części platformy
  • – Platformy obrotowej: Platforma obrotowa z szynami do przetaczania wózków spoczywa na ramie. Składa się ze standardowych profili pokrytych stalowa płytą o grubości 8/10mm, które można zdemontować w celu dokonania czynności obsługowych/serwisowych. Obrotowa platforma posiada automatycznie uruchamianą, mechaniczną blokadę obrotu w pozycji pozwalającej na przetoczenie wózka.
  • – Elementu napędowego: Reduktor przekazuje ruch poprzez przekładnię i obraca platformę. Elementy elektryczne takie jak: elektronika, panel sterujący wyborem kierunku obrotu, sygnał akustyczny i optyczny znajdują się w szafce

 

Dane techniczne przykładowego urządzenia:

  • - średnica 2.250 mm
  • - rozstaw szyn 1435 mm
  • - maksymalna nośność obracanego wózka 6.000 kg
  • - maksymalny nacisk (nośność tranzytowa) 10.000 kg
  • - prędkość obrotowa 0.5 rpm
  • - wysokość konstrukcji ok. 500 mm
  • - pneumatyczny system blokowania (stop co 90º) Czujnik położenia
  • - powierzchnia obrotnicy wykonana z blachy o grubości 8/10mm
  • - kolor – żółty

 

Kontakt

Biuro czynne w godzinach od 8:00 do 16:00

Wyposażenie dla Kolejnictwa Biuro

Twoja lista produktów

po zamknięciu, znajdziesz listę zawsze w dolnym prawym rogu ekranu

Twoja lista jest pusta. Uzupełnisz ją, klikając przycisk "Zapytaj o ofertę" na karcie produktu.

Aby wysłać zapytanie podaj dane:

niewymagane
prosimy Cię o kod pocztowy, aby skierować Twoje zapytanie do właściwego doradcy
0