dziękujemy za wizytę na TTM 2024 w Poznaniu Jesteśmy Laureatami Diamentów Forbesa 2024

Stanowiska prób silników trakcyjnych

Projektujemy stanowiska umożliwiające testowanie silników spalinowych jak i elektrycznych AC i DC w zależności od aktualnych potrzeb Zamawiającego.

Przykładowa charakterystyka stanowisk

Stanowiska projektowane są w celu przeprowadzenia testów silników trakcyjnego o różnych mocach sięgających nawet 1700 kW.

Stanowiska wyposażone są w moduły kontrolno-pomiarowe, agregujące mierzone parametry i sterujące pracą stanowiska. Dla użytkownika dostępny jest interfejs graficzny, który krok po kroku poprowadzi operatora celem wykonania pełnych testów na danym silniku, np.

  1. wybierz typ silnika,
  2. podaj nr seryjny,
  3. przeprowadź pomiar rezystancji izolacji uzwojeń stojana zgodnie ze schematem,
  4. przewody WN o nr X, Y, Z podłącz do zacisków na silniku U, V, W, itd.

Po wykonaniu badania stanowisko wygeneruje raport do pliku w formacie np. PDF.

Przebieg przykładowej kontroli silnika:

  1. Kontrola wzrokowa kompletnego silnika.
  2. Pomiar rezystancji izolacji uzwojeń stojana w temperaturze otoczenia przy pomocy dedykowanego urządzenia przy np. 1000 VDC przez 60 sekund, czujniki zwarte i uziemione.
  3. Pomiar rezystancji uzwojeń stojana na zimno przy pomocy dedykowanego urządzenia pomiarowego.
  4. Sprawdzenie poprawności działania czujników PT100 poprzez pomiar ich rezystancji.
  5. Sprawdzenie poprawności działania czujnika obrotów.
  6. Sprawdzenie poprawności kierunku wirowania (U-V-W kierunek zgodnie z kierunkiem zegara).
  7. Próba biegu jałowego: rozpędzenie silnika po łagodnej rampie do częstotliwości znamionowej. Pomiar prędkości obrotowej, prądów, napięć.
  8. Próba zwarcia: zablokowanie wirnika mechanicznie, podanie napięcia zasilania około 500 VAC, aby otrzymać prąd bliski znamionowego, częstotliwość znamionowa. Pomiar prądów, napięć.
  9. Próba wytrzymałości mechanicznej: rozpędzenie silnika po łagodnej rampie do częstotliwości odpowiadającej maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Pomiar prędkości obrotowej, prądów, napięć.
  10. Testy wysokiego napięcia: próba przebicia 7 kV AC przy częstotliwości 50 Hz, pomiędzy uzwojeniami stojana a uziemieniem, czas trwania 60 sekund, czujniki zwarte i uziemione.
  11. Pomiar rezystancji izolacji rozgrzanych uzwojeń stojana przy pomocy dedykowanego urządzenia przy 1000 VDC przez 60 sekund, czujniki zwarte i uziemione.
Skontaktuj się
z doradcami

Twoja lista produktów

po zamknięciu, znajdziesz listę zawsze w dolnym prawym rogu ekranu

Twoja lista jest pusta. Uzupełnisz ją, klikając przycisk "Zapytaj o ofertę" na karcie produktu.

Aby wysłać zapytanie podaj dane:

niewymagane
prosimy Cię o kod pocztowy, aby skierować Twoje zapytanie do właściwego doradcy
0